چگونه کمربند چرم را سوراخ و کوتاه کنیم ولی خراب نشود؟!

 

 

 

چگونه کمربند چرم را سوراخ و کوتاه کنیم ولی خراب نشود؟!

یکی از پرکاربرد ترین اکسسوری های مردانه کمربند است که در انواع مختلف چرمی و لاستیکی تولید می شود. نمونه چرمی کمربند طرفداران بیشتری دارد و اغلب آقایان ترجیح می دهند از کمربند های باکیفیت چرمی استفاده کنند. کمربندهای چرمی دارای رنگ های خاص و متنوعی هستند. به همین خاطر با هر لباسی هماهنگ هستند و جلوه خاصی به استایل مردان و زنان می بخشند.

 اما گاهی پیش می آید که این کمربند ها اندازه دور کمر نیستند و نیاز به کوتاه شدن دارند. کمربند های چرمی به دلیل کیفیت بالایی که دارند اگر مدت زمان طولانی مورد استفاده قرار نگیرند، انعطاف قبلی خود را از دست می‌دهند و کمی خشک می شوند. به همین خاطر باید قبل از استفاده، آن ها را نرم کنید.

 با استفاده از کمی الکل و وازلین به راحتی می‌توانید کمربند های چرمی خشک شده را نرم کنید و دوباره از آن ها استفاده کنید، اما اگر مشکل اصلی شما کوتاه کردن کمربند چرم است و می پرسید چگونه کمربند چرم را سوراخ کنیم، مرحله به مرحله با ما پیش بروید.

سوراخ کردن کمربند

وسایل مورد نیاز برای سوراخ کردن کمربند

هر یک از روش های سوراخ کردن کمربند چرم که در ادامه به آن ها اشاره می کنیم، به ابزار خاصی نیاز دارند، اما به طور کلی وسایلی که برای سوراخ کردن کمربند چرمی به آن نیاز دارید عبارتند از:

  • متر خیاطی یا خط کش

برای اندازه گیری فاصله سوراخ ها و بخشی از کمربند که قرار است کوتاه شود.

  • خودکار یا ماژیک

برای علامت زدن جای سوراخ کمربند یا برش زدن

  • ابزار سوراخ کن

این ابزار ها شامل میخ، چاقو یا سنبه می شوند.

  • پیچ گوشتی

برای باز کردن پیچ سگک کمربند چرمی

  • یک تکه چوب

به یک تکه پلاستیک خشک یا چوب برای قرار دادن زیر کمربند نیاز داریم.

  • قیچی

برای برش دادن قسمت اضافه کمربند

 

چگونه کمربند چرم را سوراخ کنیم؟

سه روش برای کوتاه کردن کمربند چرم وجود دارد که دو روش اول به صورت دستی هستند. ممکن است کمربند چرم طبیعی خریده باشید و سوراخ های کمربند متناسب سایز شما نباشند. اگر کمربند بزرگتر یا کوچکتر از سایز کمر شما است، می توانید با استفاده از روش هایی که به شما آموزش می دهیم کمربند چرمی را کوتاه کنید یا با ایجاد کردن یک سوراخ جدید سایز آن را بزرگ کنید.

اولین روش برای کوتاه کردن کمربند چرم کوتاه کردن آن است و روش دوم سوراخ کردن کمربند است که به ترتیب به مراحل آن ها اشاره می کنیم.

سوراخ کردن کمربند

روش اول: کوتاه کردن کمربند چرم

اگر هنوز هم به دنبال پاسخ برای این سوال هستید که چگونه کمربند چرم را سوراخ کنیم؟ باید مرحله به مرحله با ما پیش بروید.

وسایل مورد نیاز

پیچ گوشتی، قیچی، چاقو

  1. در اولین قدم کمربند چرمی خود را دور کمر ببندید و اضافه آن را اندازه بگیرید و علامت بزنید.
  2. کمربند چرمی را روی یک سطح صاف قرار دهید و پیچ سگک کمربند را باز کنید.

 

نکته: هنگام جدا کردن سگک کمربند، پیچ سگک و قطعات آن را در جایی قرار دهید که گم نشود.

 

  1. حال نوبت به اندازه گیری چرم اضافه می‌رسد. همان اندازه که در ابتدا مشخص کردید و کمربند برای دور کمر شما زیاد بود را در ابتدای کمربند با متر یا خط کش اندازه بگیرید و علامت بزنید.
  2. حالا با استفاده از یک قیچی سنگین از نقطه ای که علامت گذاری کرده اید کمربند را برش دهید.
  3. در این مرحله باید به دقت به تکه جدا شده نگاه کنید و ببینید فاصله سوراخ روی کمربند که برای بستن سگک ایجاد شده تا انتهای کمربند چقدر است. شما هم باید با استفاده از یک چاقو یا وسیله نوک تیز به همان اندازه از ابتدای کمربند یک سوراخ ایجاد کنید.
  4. پس از ایجاد کردن سوراخ متناسب با پیچ سگک کمربند، می‌توانید مجدداً سگک را به کمربند ببندید و آن را محکم کنید.

سوراخ کردن کمربند

روش دوم: سوراخ کردن کمربند چرم

گاهی اوقات با برش دادن کمربند، امکان متناسب کردن سایز آن وجود ندارد و نیاز داریم که کمربند را سوراخ کنیم تا اندازه آن متناسب کمرمان شود. در این مرحله هم با استفاده از یک روش دیگر به این سوال پاسخ می دهیم که چگونه کمربند چرم را سوراخ کنیم تا متناسب کمر ما باشد بدون اینکه از آن کوتاه کنیم.

وسایل مورد نیاز

سنبه، چکش، پانچ

در روش دوم شما به ابزار حرفه ای برای سوراخ کردن کمربند چرمی نیاز دارید. چرا که سوراخ های ایجاد شده در قسمت جلوی کمربند قابل دید هستند و باید دارای اندازه‌های منظم مانند سوراخ های قبلی باشند. به همین خاطر باید از سمبه یا همان مداد های فولادی برای سوراخ کردن کمربند چرم استفاده کنید که هم به کمربند آسیبی نرسد و هم ظاهر آن خراب نشود. با توجه به سایز سوراخ کمربند از سمبه هایی استفاده کنید که سطح مقطع آن ها متناسب با سایز سوراخ کمربند شما باشد. معمولاً سایز های یک و دو و نیم برای سوراخ کردن کمربند مناسب هستند.

  1. ابتدا کمربند را دور کمر اندازه بگیرید.
  2. پس از اندازه گیری سایز کمربند، نقطه ای که باید در آن قسمت سوراخ ایجاد کنید علامت بزنید.
  3. در این مرحله باید کمربند را روی یک سطح سفت مانند سطح چوبی یا پلاستیکی قرار دهید که هنگام کوبیدن سمبه به سطح زیر کمربند آسیب نرسد و عملیات سوراخکاری به درستی انجام شود.
  4. سپس با استفاده از چکش روی سنبه بکوبید تا در کمربند چرمی سوراخ ایجاد شود.

توجه: این روش به دلیل این که سر و صدای زیادی دارد و ممکن است باعث خستگی شما شود، کمی دشوار است. به همین خاطر توصیه می‌کنیم از پانچ برای سوراخ کردن کمربند استفاده کنید. چرا که هم به راحتی کمربند را سوراخ می کند و هم اینکه سر و صدای زیادی ندارد.

سوراخ کردن کمربند

 

روش سوم: کوتاه کردن کمربند چرم توسط متخصص

روش سوم که بهترین روش برای کوتاه کردن کمربند چرمی است، سپردن آن به یک فرد متخصص، کفاش یا تعمیرکار لوازم چرمی است. این افراد به دلیل اینکه ابزارهای مخصوصی برای سوراخ کردن کمربند چرمی و کوتاه کردن آن ها دارند، می توانند به راحتی در عرض چند دقیقه این کار را برای شما انجام دهند و کمربند را متناسب با سایز کمر شما تنظیم کنند. معمولاً این افراد از ابزارهایی مانند پانچ برای سوراخ کردن کمربند استفاده می کنند و دیگر نیازی نیست نگران خراب شدن کمربند چرم خودتان باشید.

 

کلام پایانی

اگر کمربند چرمی خریده‌اید که به کمر شما بزرگ است و این سوال برای شما پیش آمده که چگونه کمربند چرم را سوراخ کنیم، ابتدا باید بدانید که کمربند چه اندازه برای شما بزرگ است. اگر کمربند زیادی بلند باشد باید حتماً آن را کوتاه کنید، اما اگر سایز آن چندان بزرگ نباشد می توانید با استفاده از روش هایی که آموزش دادیم با ایجاد کردن یک سوراخ جدید در کمربند آن را کوتاه کنید.

 

سبد خرید

ثبت کلمه عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ لطفا شماره همراه یا آدرس ایمیل خودتان را وارد کنید. شما به زودی یک ایمیل یا اس ام اس برای ایجاد کلمه عبور جدید، دریافت خواهید کرد.

بازگشت به بخش ورود

کد دریافتی را وارد نمایید.

بازگشت به بخش ورود

تغییر کلمه عبور

تغییر کلمه عبور

حساب کاربری من

سفارشات

مشاهده سفارش