جلوگیری از پوسته شدن چرم + علت و ترمیم چرم پوسته شده + به همراه ویدیو آموزش ترمیم کیف چرم

 

جلوگیری از پوسته شدن چرم + علت و ترمیم چرم پوسته شده

پوسته شدن چرم یکی از مشکلات رایج در محصولات ساخته شده با چرم مصنوعی است؛ البته چرم طبیعی و مرغوب در صورتی پوسته می شود که در معرض ساییدن قرار بگیرد. دو دلیل برای پوسته شدن چرم وجود دارد؛ یکی مراقبت نادرست از وسایل چرمی و دیگری استفاده از چسب بی کیفیت در فرآیند تولید برای چسباندن روکش چرم مصنوعی است.

در صورتی که به درستی از لوازم چرمی نگهداری نشود خیلی زود روکش نازک چرمی از روی آن کنده می شود. در این مقاله بیشتر با روش های ترمیم چرم پوسته شده و علت آن آشنا می شویم.

جلوگیری از پوسته شدن چرم + علت و ترمیم چرم پوسته شده

علت پوسته شدن چرم چیست؟

در وسایلی که با چرم نامرغوب ساخته شده اند پوسته شدن چرم یک مشکل رایج است؛ در واقع  فقط پوشش روی چرم که هنگام تولید روی محصول چرمی کشیده شده است پوسته پوسته می شود نه خود چرم.

علل مختلفی برای پوسته شدن چرم وجود دارد؛

برای مثال در صورتی که برای تمیز کردن چرم از روغن بی کیفیت یا محلول پاک کننده نامناسب استفاده شود با گذشت زمان روکش چرم خشک شده و ترک می خورد و با کمی کشش پوسته می شود. علت دیگر پوسته شدن چرم تماس محصول چرمی با اجسام تیز است یا نگهداری وسایل چرمی در شرایط آب و هوایی سرد و گرم نیز باعث پوسته شدن چرم این وسایل می شود.

علاوه بر این در صورتی که در هنگام تمیز و نرم کردن محصولات چرمی از روغن و واکس استفاده نکنید موجب ترک خوردگی و پوسته شدن چرم می شود.

راهکارهایی برای جلوگیری از پوسته شدن چرم

راهکارهایی برای جلوگیری از پوسته شدن چرم

 

برای جلوگیری از پوسته شدن چرم راهکارهای ساده ای وجود دارد و می توان به راحتی ترمیم چرم پوسته شده را انجام داد. 

  • 1.تمیز کردن سطح وسایل چرمی از گرد  غبار به وسیله یک دستمال مرطوب و سپس گرفتن رطوبت روی سطح چرم.
  • 2.چرب کردن وسایل چرمی با استفاده از روغن ها یا واکس های مرغوب و مناسب در فواصل زمانی معین.
  • 3. وسایل چرمی مثل کمربند، کفش، کیف و یا هر نوع لباس چرمی را در داخل نایلون و یا محیط بسته نگهداری کنید.
  • 4.اجتناب از قراردادن وسایل چرمی در برابر آفتاب یا هوای بسیار سرد.

تفاوت چرم طبیعی و مصنوعی

چرم مصنوعی از پارچه‌ های چرمی پلاستیکی با روکش‌های PVC و مواد پلی ‌وینیل و پلی‎‌ اورتان تولید می شود؛ به همین دلیل در مقایسه با چرم طبیعی خیلی زود و در عرض چند ماه پوسته شده و ترک می خورند. علاوه بر این چرم های مصنوعی بی کیفیت در مدت چند هفته می توانند پوسته شونده و لایه روی آن ها کنده شود.

در مقابل چرم طبیعی که از پوست حیوانات به دست می آید هرگز پوسته نمی شود و در صورتی که مراقبت ان به طور اصولی انجام شود می تواند تا سال ها مورد استفاده قرار گیرد. همچنین چرم طبیعی در برابر شرایط آب و هوایی سرد و گرم و کشش بسیار مقاوم است. در چرم طبیعی هیچ روکشی وجود نداشته و روی آن را لام می زنند؛ بنابراین پوسته شدن چرم طبیعی مرغوب به راحتی اتفاق نمی افتد.

راهکارهای ترمیم چرم پوسته شده

راهکارهای ترمیم چرم پوسته شده

برای رفع پوسته از روی چرم می توان از سمباده استفاده کرد؛ البته باید این کار با سمباده های مخصوص انجام شود. علاوه بر این باید کار ترمیم چرم پوسته شده با استفاده از سمباده را به افراد دارای تجربه و تخصص واگذار کرد. برای اینکه محصولات چرمی تعمیر شوند و برای مدت طولانی مورد استفاده قرار گیرند می توان چندین تکنیک ساده را انجام داد؛ در ادامه به معرفی این راهکارها می پردازیم.

1.ترمیم چرم پوسته شده با وصله

یکی از روش های ترمیم چرم پوسته شده استفاده از وصله های چرم مصنوعی است؛ باید دقت کرد که چرم های تکه شده یا همان وصله ها با رنگ لباس یا کیف و کفش چرمی یکسان باشد و بعد باید این وصله ها را به لباس بچسبانید.

در صورتی که از وصله های غیر هم رنگ چرم بخواهید برای ترمیم چرم پوسته شده بخواهید استفاده کنید باید رنگی کاملا متفاوت با رنگ چرم انتخاب نمایید. ابتدا تکه مورد نظر را با یک پارچه نرم و مایع مناسب مرطوب کنید و سپس توسط پارچه غیر پرزی رطوبت آن را بگیرید. سپس تکه های چرم برای وصله را با دقت روی قسمت های پوسته شده و ترک خورده قرار دهید؛ البته باید از تجمع هوا زیر این تکه ها اجتناب کنید.

2.استفاده از مایع ترمیم کننده چرم

برای ترمیم چرم پوسته شده و پاره و محافظت از وسایل چرمی می توان از مایع محافظت کننده چرم استفاده کرد تا از پارگی آن ها نیز جلوگیری شود. البته قبل از استفاده از این مایع باید دستورالعمل آن را برای لباس ها و وسایل مختلف به دقت مطالعه کنید. در ادامه نحوه ترمیم چرم پوسته شده با مایع محافظت کننده ارائه می شود.

  1. تمیز کردن لوازم چرمی مدنظر از گرد و غبار و کثیفی برای استفاده از مایع محافظ
  2. خشک کردن سطح وسیله چرمی از رطوبت
  3. مقداری از مایع را توسط اپلیکاتور به طور مستقیم به لایه پاره شده چرم بزنید
  4. مایع مورد نظر را با استفاده از تیغه چاقو یا تیغ کوچک روی سطح پوسته شده چرم پخش نمایید
  5. در مرحله آخر لباس یا وسیله مورد نظر را در اتاقی به دور از نور خورشید قرار دهید تا خشک شود.

3.ترمیم چرم پوسته شده با استفاده از رنگ تعمیر

یکی از ساده ترین روش ها برای ترمیم چرم پوسته شده استفاده از رنگ تعمیر است؛ با این کار می توان با لایه برداری و مقدار مناسبی رنگ پوسته شدن چرم را بازسازی کرد. البته باید رنگ انتخابی با رنگ لباس یا وسیله مورد نظر همخوانی داشته باشد.

برای این کار باید سطح مورد نظر را کاملا تمیز و خشک کنید. سپس با اسپری رنگ ترمیم کننده را روی قسمت های ترک خورده و پوسته شده چرم بپاشید باید رنگ با سطح همسو باشد. در مرحله بعد 15 دقیقه صبر کنید و مجدد یک لایه رنگ را روی سطح اسپری نمایید. بین هر مرتبه اسپری زدن باید 15 دقیقه فاصله باشد تا لباس آسیب نبیند.

ترمیم چرم پوسته شده با استفاده از رنگ تعمیر

4. روغن زیتون برای ترمیم چرم پوسته شده

استفاده از روغن زیتون به عنوان یک ماده طبیعی می تواند تا حد زیادی از پوسته شدن چرم جلوگیری کند و یا ماده موثر برای ترمیم چرم پوسته شده است؛ زیرا روغن زیتون کمک زیادی به آبرسانی چرم می کند و باعث نرمی و درخشش آن می شود.

ابتدا باید پارچه نرم و تمیزی را آغشته به روغن زیتون نمایید و با حرکات دایره ای و آرام آن را روی سطح چرمی بکشید. در این صورت تمام لکه های و آلودگی ها از بین می روند و وسیله چرمی نرم شده و رنگ و جلای بهتری پیدا می کند.

جمع بندی

وسایل چرمی از جمله محصولاتی هستند که باید در نگهداری آن ها دقت کرد تا بتوان تا سال ها از آن ها استفاده کرد؛ زیرا لوازم به خصوص اگر از چرم طبیعی ساخته شده باشند قیمت بسیار گرانی دارند. در این مقاله راهکارهایی را برای جلوگیری از پوسته شدن چرم و روش هایی را به منظور ترمیم چرم پوسته شده معرفی کردیم.

ما در مانسینی بهترین و مرقوب ترین نوع چرم را برا مشتریان در نظر میگیریم تا احتمال پوسیدگی و از بین رفتن محصولات را حد الامکان به تعویق بی اندازیم .

سبد خرید

ثبت کلمه عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ لطفا شماره همراه یا آدرس ایمیل خودتان را وارد کنید. شما به زودی یک ایمیل یا اس ام اس برای ایجاد کلمه عبور جدید، دریافت خواهید کرد.

بازگشت به بخش ورود

کد دریافتی را وارد نمایید.

بازگشت به بخش ورود

تغییر کلمه عبور

تغییر کلمه عبور

حساب کاربری من

سفارشات

مشاهده سفارش